[tip!] Index geboorteregister 1855 Suriname


GenRepublic digitaliseert diverse (Surinaamse) archieven met als doel registers en archieven via internet toegankelijk te maken voor het publiek. In dat kader zal ik zo nu en dan een index posten uit een project waar ik mee bezig ben. Mijn huidige project is het digitaliseren van alle geboorteakten van Suriname. Deze zullen dan t.z.t. via internet beschikbaar gesteld worden.

Hierbij een index op het geboorteregister van 1855 van Suriname. Dit betreft dus alle districten! De geboorteakten zijn zeer slecht tot bijna niet te lezen. Slechts enkelen zijn in goede staat. Indien u toch een geboorteakte uit dit jaar wilt bestellen dan kunt u via het reactieformulier reageren.

Bekijk de index van het geboorteregister jaar 1855 Suriname hier


6 reacties op “[tip!] Index geboorteregister 1855 Suriname”

  1. Beste meneer, mijn naam is Etna Kruiner. Ik zou graag informatie willen hebben over de familie Kruiner (kruine) en familie groeizaam. Ik weet niet waar en hoe ik moet beginnen met zoeken. Mijn grootvader heette SAMUEL KRUINER, en mijn grootmoeder heette Emelia Groeizaam en samen hadden ze vier kinderen.
    De namen van de kinderen zijn: Sophia Kruiner–Hendrik Kruiner (mijn vader) –Frits Kruiner– en Theo Kruiner. Ik heb een zus van mijn grootvader gekent en zij heette Mathilda Kruiner(kruine). De geboorte datum van mijn grootouders weet ik niet. Ik zou graag meer willen weten over mijn familie. Zou u mij hierbij willen en kunnen helpen aan. Alvast bedankt.

    Vriendelijke groet.

    Etna Kruiner

  2. Hi Denie,
    Thnx voor je harde werk want ik heb het geb. jaar van mijn oma`s opa gevonden!!!
    Ik neem nog kontakt op met je.

    Groetjessss…

  3. Hoi,

    Wij hebben voor een a.s. emigratie binnen een maand een aktueel internationaal uittreksel van een geboorteakte nodig van mijn vrouw die in 1968 in Parimaribo geboren is. Kunt U daarbij helpen?

    Mvg

    Rob

  4. Beste Denie, Ik kan alle informatie gebruiken die nodig is voor familieonderzoek in Suriname.
    Ik zoek op dit moment de voorouders van mijn man en onderzoek onder andere de namen UaSai, Ameerbie, Kemmel, Van der Veen. Ik heb veel plezier bij het doorspitten van oude Surinaamse kranten op Delpher.nl trouwens.
    Wij gaan in februari zelf naar Paramaribo. Heb je nog tips over het zoeken in archieven daar?
    Groet,
    Edda

Plaats een reactie