Akten uit Suriname

Volgende maand ga ik naar Suriname voor onderzoek.
Ik nodig u uit om van deze gelegenheid gebruik te maken en uw aanvragen voor 15 aug. as. naar mij toe te sturen.
 
Gezien mijn kort verblijf kan ik geen uitgebreid genealogisch onderzoek, maar wel akten verzorgen.

Denkt u hierbij aan:
– Geboorteakten (Suriname 1829 t/m 1908)
– Huwelijksakten (Suriname 1829 t/m 1933)
– Overlijdensakten (Suriname 1829 t/m 1958)
– Slavenregisters (plantages en particulieren 1830, 1838-1859,
1848-1852; veel hiaten!)
– Digitale transcripties uit het (vrije) burgerregister (1831-1916)
(geen fotokopie /scan alleen de tekst)

Ik zal tevens proberen de volgende documenten te onderzoeken:
– Immigratiedocumenten (Indonesie, India, Madeira, China, Brits-Guyana,
Britse eilanden)
– Persoonskaarten CBB

Indien u gebruik wilt maken van mijn aanbod, stuurt u dan svp alle exacte data toe naar denie@live.nl of maakt u gebruik van het contactformulier. Deze vind u aan de linkerkant van de website. U betaalt achteraf een geringe bijdrage € 5 per document en krijgt alles per email toegestuurd.

2 gedachtes over “Akten uit Suriname

  1. hello Denie,

    Your web site is great. Would have access to any information regarding a slave named Sophie Evander or Helena Sophie Evander, she is mentioned in one of the ” Boedels”, but that is all I found.

    Thank you.

    Kind regards,

    Marie-Chantal

Geef een reactie

